Hvad kan vi hjælpe dig med?
- Kundeservice
- Information om produktet
- Betaling
- Levering
- Garanti
- Returnering & reklamation
FAQ
-
Hvordan betaler jeg for min ordre?Vi tilbyder følgende betalingsmetoder: Mastercard, Visa, eMaestro, bankoverførsel, Paypal og EPS.
-
Jeg leder efter en plante, som ikke findes på hjemmesiden.Er du på udkig efter en bestemt plante? Vi kan ofte levere planter, som vi ikke tilbyder på vores hjemmeside. Bare send os en besked. Måske kan vi stadig hjælpe dig.
-
Jeg kan ikke bestille den eller de planter, jeg ønsker, i den rigtige højde.Hvis din ønskede højde ikke er tilgængelig på hjemmesiden, har vi sandsynligvis ikke denne version på lager i øjeblikket. Send os venligst en besked. Vi vil gøre vores bedste for at kunne skaffe det rigtige produkt til dig.
-
Der er ikke angivet nogen blomstringstid for en plante.Det betyder, at planten ikke kommer til at blomstre.
-
Hvad er forskellen på barrodsplanter, med rodklump eller i potte?
Planter med bare rødder leveres uden jord omkring roden. Det er ikke så dyrt at dyrke planter med bare rødder. Derfor er denne version billigere end planter, der leveres med en rodklump eller i en potte. Barrodsplanter kan dog kun leveres og plantes uden for vækstsæsonen (oktober til april). Barrodsplanter er mere følsomme end planter med rodklump eller planter i potte. De er generelt længere tid om at akklimatisere sig til deres nye miljø efter plantning.
Vi leverer planter med rodklump fra september til midten af maj. Ofte er det større planter, som ikke ville overleve transporten med bare rødder. Planter, der leveres i potter, er også blevet dyrket i potter. Det betyder, at planten allerede har dannet stærke rødder, hvilket betyder, at den kan plantes hele året rundt. Derfor kan vi levere planter i potter hele året rundt.
-
Skal jeg oprette en konto, før jeg kan bestille?Nej, du kan også bestille fra os uden en konto. Du kan udfylde alle de nødvendige oplysninger under bestillingsprocessen. En konto er en fordel, hvis du ønsker at afgive flere ordrer i fremtiden, da dine oplysninger så bliver gemt. Du kan også oprette en ønskeliste, som gemmes på din konto.
-
Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg planter mine planter?For at sikre, at dine unge planter vokser sig til en flot hæk, er der et par ting, du skal huske på, når du planter dem. Derfor har vi lavet en trin-for-trin-guide til plantning af hækplanter. Du kan læse instruktionerne her.
-
Hvordan bestiller jeg?
Det er som en leg at bestille hos os. Vælg den ønskede plante i den ønskede højde. Indtast enten det ønskede antal planter eller den ønskede længde på hækken. Så regner vores beregner ud, hvor lang hækken skal være, eller hvor mange planter du skal bruge til din hæk. Når du har foretaget dit valg, skal du klikke på "Læg i kurv". Du kan betale for dine produkter direkte eller fortsætte med at shoppe. Hvis du ønsker at betale for din ordre, skal du indtaste dine adresseoplysninger. Transportomkostningerne beregnes automatisk ud fra ordrens værdi. Tjek din ordre, og vælg den ønskede betalingsmetode. Når du har afsluttet din bestilling, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail.
-
Kan jeg returnere min ordre, hvis jeg ikke kan lide planterne?Du har ret til at returnere din ordre 14 dage efter, at vores transportpartner har leveret din ordre. Send os venligst en skriftlig besked, enten via e-mail, post eller fax. Du er velkommen til at bruge vores eksempel på en fortrydelsesformular. Du kan finde vores kontaktoplysninger her. Det er tilstrækkeligt, hvis vi modtager din besked inden for 14 dage.
Vi dækker omkostningerne til returforsendelsen. Så snart vi har modtaget varerne, refunderer vi prisen for ordren inklusive leveringsomkostninger ved hjælp af den betalingsmetode, du valgte ved købet. Du kan læse de nøjagtige betingelser for returnering i vores vilkår og betingelser. Generelle vilkår og betingelser.
-
Kan jeg bytte min ordre?Det er desværre ikke muligt at bytte produkter. Vi vil bede dig om at returnere din ordre til os og afgive en ny ordre.
-
Jeg vil gerne klage over min ordre. Hvordan gør jeg det?Det er meget vigtigt for os, at du er helt tilfreds med din ordre. Hvis du har modtaget en forkert eller beskadiget ordre, bedes du give os besked inden for 14 dage efter modtagelsen af din ordre. Den bedste måde at gøre det på er at sende os en e-mail. Vi vil bestræbe os på at finde en løsning på problemet så hurtigt som muligt.
-
Hvilken vækstgaranti er der?Opdager du efter et stykke tid, at din hæk begynder at visne? Ser den syg ud, eller er der en eller flere planter, der dør? Kontakt os venligst direkte, hvis din hæk ikke ser ud til at have det godt. Vi vil med glæde rådgive dig. I de fleste tilfælde er det fordi, hækken ikke får den rette pleje. Med vores tips bliver din hæk som regel fin igen i løbet af kort tid.
Skulle dine planter alligevel dø, tilbyder vi en vækstgaranti. Vi garanterer, at de planter, vi sælger, vokser, hvis de er blevet plantet korrekt. Du vil modtage instruktioner fra os om, hvordan du planter dine planter korrekt. Garantien er gyldig i to måneder. Hvis det viser sig, at planterne er døde på trods af korrekt pleje, får du en tilsvarende rabat ved køb af nye planter. Læs også vores Generelle vilkår og betingelser og betingelser. -
Skal jeg plante mine planter straks efter levering?
Planter med rodklump eller i potte behøver ikke at blive plantet straks efter levering. Barrodsplanter med rodstok er derimod meget mere følsomme. De tørrer hurtigt ud og skal derfor pakkes ind i et gammelt tæppe eller plastfolie straks efter levering.
Opbevar planter med bare rødder køligt, i skyggen og beskyttet mod vinden. I sol eller blæst kan barrodsplanter tørre ud på 5 minutter. Det er vigtigt, at rødderne ikke tørrer ud eller på anden måde bliver beskadiget.
-
Kan I sørge for at plante mine planter?Vores transportpartner er specialiseret i levering af planter, men er ikke gartner. Derfor kan vi desværre ikke tilbyde dig en "planteservice". Vi vil med glæde give dig detaljerede instruktioner og tips til, hvordan du selv kan plante dine planter.
-
Hvorfor kan I tilbyde så fordelagtige priser?Vi ved, at ud over kvaliteten er prisen også en afgørende faktor, når man køber planter. Derfor arbejder vi hver dag på at tilbyde planter af høj kvalitet med et godt forhold mellem pris og ydelse. Har du spørgsmål til vores priser? Kontakt os for at få et personligt tilbud.
-
Hvornår kan jeg plante de planter, jeg har bestilt?
Hvornår en plante kan plantes, afhænger af sorten. Derfor vil vi informere dig om, hvornår det er bedst at plante hver enkelt plante, vi leverer. Generelt kan vores planter i potter plantes hele året rundt. Planter med rodklump kan plantes mellem september og maj, og barrodsplanter mellem oktober og april.
-
Hvordan kontakter jeg jeres kundeservice?Har du brug for hjælp til en ordre, eller har du et spørgsmål? Brug chatten eller send os en e-mail. Vi vil svare dig så hurtigt som muligt i chatten i vores åbningstid og via e-mail inden for 24 timer. Vi er også tilgængelige på telefon mellem kl. 8 og 17. Du kan finde vores kontaktoplysninger her.
-
Kan jeg selv afhente min ordre?Det er desværre ikke muligt.
-
Hvornår og hvordan bliver min ordre leveret?Under bestillingsprocessen kan du angive den kalenderuge, hvor du gerne vil have dine hækplanter leveret. Levering torsdag eller fredag. Du kan selvfølgelig også angive, at du ønsker at modtage din bestilling i en anden kalenderuge. Du skal blot angive den ønskede leveringsuge, når du afgiver din bestilling.
-
Hvor stor er rodklumpen?Afhængigt af plantens størrelse skal hullet, som planten skal plantes i, være lidt større end plantens rodklump. Se tabellen nedenfor for at få en vejledende størrelse på rodklumpen:
Plantens højde
Gennemsnitlig bredde af rodklumpen
Gennemsnitlig højde af rodklumpen
60-80 cm
20-25 cm
25-30 cm
80-100 cm
25-30 cm
25-30 cm
100-125 cm
30-35 cm
35-40 cm
120-140 cm
35-40 cm
40-45 cm
140-160 cm
35-40 cm
40-45 cm
160-180 cm
40-45 cm
40-45 cm
180-200 cm
45-50 cm
50-55 cm
200-225 cm
50-55 cm
50-55 cm
225-250 cm
55-60 cm
55-60 cm
250-275 cm
55-60 cm
55-60 cm
300-350 cm
60-65 cm
60-65 cm
350-400 cm
65-70 cm
65-70 cm
-
Hvor ofte skal jeg vande min hæk?Det er vigtigt, at din nyplantede hæk får nok vand. Læs mere her.
-
Hvornår skal jeg klippe min hæk?Hvornår og hvor ofte din hæk skal klippes, afhænger af planten. I vores blog forklarer vi, hvordan og hvornår det er bedst at beskære mange af vores planter.
-
Skal jeg være hjemme, når planterne bliver leveret?Nej, hvis du ikke er hjemme på leveringstidspunktet, vil vores transportpartner stille planterne på et sikkert sted uden for dit hjem.